Børneholdene

Holdbeskrivelse

På vores børnehold har vi særligt fokus på, at børnene igennem leg i et trygt og sjovt miljø lærer begyndende teknikker såsom slag, spark og kombinationer.

I karatetræningen får børnene mulighed for at udvikle deres koncentration, koordination, styrke og motion gennem karateøvelser, brydeøvelser og en masse forskellige lege.

På holdet for de yngste hold 1, lære børnene ganske langsomt at holde fokus og kunne koncentrer sig i, samtidigt med de får en social forståelse for andre børn og voksne. Undervisningen er i høj grad tilpasset børn i den aldersgruppe. Hvis et barn har brug for en pause, så holder barnet en pause, og hvis barnet har brug for sin mor eller far inde i dojo’en, så er det bestemt også en mulighed.

Hold 2 og 3, er for de lidt større børn.

På disse hold trænes der klassisk karate kombineret med lege, som typisk indeholder et udviklende aspekt. Børnene lærer karatens grundlæggende teknikker, stillinger, slag og spark. Derudover er der fokus på, at børnene igennem karate og leg udvikler kropsbevidsthed, kropskontrol, koncentration, bedre koordination og social forståelse for børn og voksne på holdet. Karate er ofte også medvirkende til større selvtillid hos det enkelte barn.

På alle tre børnehold er der fokus på, at børnene lærer karate og samtidig har det sjovt, mens de får brugt en masse energi. Træningen består også af lettere styrketræning, konditionstræning og konkurrenceøvelser, men alting tilrettelagt så alle kan være med.

Det er med andre ord en rigtig god og sjov motionsform, som indeholder rigtig mange forskellige træningsaspekter og rig mulighed for at få nye venner.

Det er altid muligt at være til 4 gratis prøvetimer, så kom og vær med.Instruktører:   Kristian, 1 dan, sygeplejerske og far til 3.

Annie 1, kyu, ingeniør og mor til 4